سالهایی که بدون آزادی گذشت
Wednesday, June 16, 2004
نسل نابهنجار..

* در کوچه پس کوچه هاي دادگاه در اين راهروهاي بي انتها و سرد وقتي قدم ميزاريد با خيلي از مسائل روبرو ميشويد که بخواب هم نميديدي..درد هاي بيدرماني از در و ديوار اين راهروها بالاکشيده و دنيا را برایت تيره و تارکرده..بسياري از مشکلات ريشه در کودکي افراد بخصوص خانواده اي که در آن رشد پيدا کرده اند دارد..بطور مثال دختر پسر جواني که براي فشردن زنگ پايان زندگي مشترکشون آمدند.. دختر با قيافهء خسته و فشرده در گوشه اي ميگوید بهتر بود وقتي نميداند وظايف همسرداري و پدر بودن ازدواج نميکرد..پسر در گوشه اي ديگر با حالتي کلافه به نقطه اي بي انتها خيره شده..
وارد زندگي اينجور افراد که ميشي ميبيني که شخصيت پسر در خانواده اي شکل گرفته که نقش پدر بسيار کمرنگ بوده..پدر يا معتاد بوده به گوشه اي بيحال و بدون فعالييت افتاده ويا فحاش و ميدون دار بوده و عملا اين پسر هيچگاه نقش موثر و فعالي از پدر خود نديده که الگوي زندگي زناشويي آيندش باشد..
مثلا در خانواده هايي که پدر معتاد و بدون فعاليت هست و در اصل نقش پدر وجود ندارد و اين مادر بيچاره است که مجبور میشود بخاطر فرزندانش هم نقش مادر بودن خودرا اجرا کند و هم در جايگاه پدر ايفاي نقش بکند و پسري که نتواند مادرش را در جايگاه و نقش پدر بپذيرد يقينا در آينده دچار اختلال شخصييتي ميشود و در اصل نميتواند درک کند که وظايف يک همسر و يا يک پدر چيست؟
ويا در خانواده هايي که پدراني فحاش دارند که فحاشي همراه با دست به زدن و اکثرا با فساد اخلاقي همراه است در اين خانواده ها پسري که رشد پيدا ميکند 60% ثابت شده شخصيت آينده آن پسر در قبال خانواده خود الگوي پدرش میشود چون طفل 4و5 ساله که آغاز شکل گيري شخصيتش هست تشخيص نميدهد که اين اعمال درست نيست ٬ممکن است همان لحظه از کتک خوردن مادرش نارحت بشود و گريه سر بدهد اما اين حرکت در ضمير ناخداگاه پسر حک ميشود و در سالهاي آينده اولين کپيبرداري را از حرکت پدرش به اجرا مي گذارد و آن هم کتک زدن خواهرش هست و همينطور که با آن شخصيت نا بهنجار رشد پيدا ميکند زن ميگيرد و دقيقا همان کاري را تکرار ميکند که پدرش با مادرش کرده٬اينجور ياد گرفته و فکر ميکند زندگي زناشويي يعني همين کاري که پدرش در گذشته ها کرده است...
و این متاسفانه آغاز یک سلسله نسل نابهنجار و مشکل دار است.. همیشه به این عقیده بودم و هستم تا زمانی که احساس نکردین توانایی پدر شدن یا مادر شدن نه فقط از لحاظ توانایی جنسی یا اقتصادی بلکه از نظر شرایط روحی ندارین هیچگاه چنین عملی را انجام ندهید چون شما با این عمل خودخواهانتون مرتکب جنایتی میشوید که یک نسل را ویران میکند..

* البته یک تذکر هم بدهم که همهء فرزندانی که در چنین کانون های خانواده ای رشد پيدا ميکنند از الگو های نا بسامان داخل خانواده اشان کپی برداری نمیکنند بعضا بسیار هم انسان های موفقی در آینده میشوند اما این گروه استثنا و در اقلییت قرار گرفتن پس قبل از تشکیل خانواده و بچه دار شدن دست نگهدارید کمی با مطالعه بیشتر و دقیق تر به این فرایند نگاه کنید تا یک عمر صدای گریه نسل آینده شما باعث عذاب وجدان ابدی نگردد..

* چیستم من؟ زادهء یک شام لذت بار
ناشناسی پیش میراند در این راهم
روزگاری پیکری بر پیکری پیچید
من بدنیا آمدم با آنکه خود خواهم...

* راستی یاهو هم میل باکسشو کرد 100 مگابایت خوب شد گوگل شروع به جیمیل دادن کرد که یاهو هم کمی به فکر رقابت بیوفته :))


* اینجا جواهرات سلطنتی ایران را ببینید خیلی جالبه :)