سالهایی که بدون آزادی گذشت
Sunday, February 08, 2004
انتخاب غلط

* تلفن .. الو سلام شبي چطوري ؟
شبنم: خوبم تو چطوري؟
پر: خيلي خوبم.. هستي امشب بيام پيشت؟
شبنم : اره خونم بيا.
چند ساعت بعد تو اتاق من..
پر: ميشه بگي سرت کجا گرمه هيچ خبري از ما نميگيري؟
شبنم : گرفتارم + خنده
پر : اي مارمولک + چشمک
شبنم: خوب بگو چي شده که اينقدر هيجان زده شدي خبري شده؟
پر : ميخوام ازدواج کنم
شبنم: جيغ + خنده+ هلهله..حالا کي هست تعريف کن ببينم
.. پر در حاله تعريف کردن..
هرچي بيشتر تعريف ميکنه خنده بيشتر رو لبام ميماسه..باورم نميشه اين انتخاب پر باشه.
پر: من از اول تربيتش ميکنم فرهنگش و تغير ميدم..من که نميخوام با خانوادش ازدواج کنم
شبنم: اشتباه ميکني بنظرم آدم بيشتر با فاميل شوهر ازدواج ميکنه تا خود شوهر..حداقل 20سال زمان ميبره تا فرهنگي و که اون بيست و چند سال باهاش زندگي کرده و بزرگ شده تغير بدي ..پر رويا پردازي نکن
پر: از خانوادش جداش ميکنم
شبنم: اشتباه ميکني تو آدمي نيستي بري زيز حجاب و اينجور تعصبات فناتيک احساسي تصميم نگير پشيمون ميشي
پر: نه تصميم و گرفتم.
8 ماه بعد تو ماشین.. ( یک شب مانده به عروسی )
پر رعشه گرفته جوری دندوناش به هم میخوره که هر لحظه احساس میکنم دندوناش تو دهنش میشکنه .. لرزش بدنش با ترکیدن بغضش پایان میگیره.. زجه میزنه ..چون شبه کسی متوجه شیون دوسته عاصی من نیست..
شبنم: گریه کن.
پر : خسته شدم دیگه نمیتونم .. دیونم کردن..
و حرفهای نامفهومی که تو صدای شیون گم میشه..
----------
چون قیافش خوب بود چون خوب خرج میکرد و ملاک انتخاب شریک زندگیتون قرار ندین.. چون چهار بار قربون صدقتون رفته زود ذوق مرگ نشین فکر نکنین این همون شاهزاده با اسب سفیده.. خیلی رو قول قرارهای قبل از ازدواج که غیر منطقی بنظر میاد حساب مرگ و زندگی باز نکنین.. سعی نکنین طرف مقابل از خانوادش جدا کنین ..اگر پسری بخاطر شما که چند ماه باهاتون آشنا شده بگه که خانواده ای و که بیست و چند ساله توش بزرگ شده رو میزاره کنار مطمئن باشین همچین آدمی بکروزی هم شما رو کنار میزاره..وقتی 80% عقاید و علاقه های شما از دید اون ترد شده و ناهنجاره فکر اینکه به شیوه خودم تربیتش میکنم و از سرتون بیرون کنین مگر اینکه برای دقایق از دست رفته زندگیتون ارزش قائل نشین..

*شادي صدر به دادسرا احضار شد

..موضوع شكايت مربوط به سخنرانيم در آبان‌ماه در دانشگاه بين‌المللي قزوين راجع به كنوانسيون رفع تبعيض عليه زنان است...
بگیر بگیر و احضار شدن ها باز شروع شد :(

* خداوند زنان را براي توالد و تناسل آفريده است

..ايت الله عميد زنجاني در سال 1371، در هنگام تدريس درس حقوق اساسي ايران، زماني که با سئوال يکي از دانشجويان دختر درباره اينکه چرا زنان نمي توانند رييس جمهور شوند گقت: خداوند زنان را براي توالد و تناسل آفريده است.

* زندان دوشيزگي.. این مقاله نسرین افضلی بخونین خیلی خوشم اومد..

* فعال سياسی، مطبوعاتی، دانشگاهی: ما در انتخابات غيرآزاد، ناسالم و غير قانوني شرکت نمي کنيم!


* TehranAvenue Music Open
..